by: Magdalena Górnicka
2016-08-24 16:00

30 dni od podpisania umowy z nami do sprzedaży! I to jedna z kilku w ostatnim czasie błyskawiczna sprzedaż. Nie musisz czekać miesiącami na Klienta! Nie trać czasu na wizyty przypadkowych osób! Zagwarantuj sobie przewagę.Pozwól sobie na bezstresową sprzedaż.


3_Zamknięcie_transakcji

Istnieje w naszej branży przekonanie, że domy sprzedaje się latami.Zastanawiałeś się z czego to wynika?

Zróbmy test. Wejdź na stronę otodom.pl i zobacz domy w twojej okolicy. Następnie rozszerz zasięg o 10 km, ustaw interesującą Cię cenę i spójrz na konkurencje. Porównaj i sam oceń czy twoja nieruchomość ma szanse rywalizować z domami, które kosztują 700 000 zł. Co czyni Twoją nieruchomość tak wyjątkową? Metraż, wykończenie, a może lokalizacja lub duża powierzchnia działki?

Ile razy to już słyszałam. Z pozycji Agenta powiem Ci jak dobrze określić cenę.
Metraż nie jest ważny, chyba że chodzi o halę produkcyjną. Prawda jest taka, że im bardziej rozłożony jest na piętra tym dla sprzedającego gorzej.


Wykończenie jest bardzo ważne, o ile nie jest jedyną rzeczą, która może bronić twojej ceny. Im nowsze tym lepiej. Z kolei jeżeli mowa o lokalizacji, to ma ona marginalne znaczenia, chyba że mówimy o nieruchomości położonej w centrum miasta lub modnej dzielnicy. Jasne, im bliżej miasta tym lepiej,a cena idzie automatycznie do góry. Jeśli jednak w tych 10 km znalazł się dom podobny do twojego tylko leży w dogodniejszym miejscu, to pozostałe argumenty przestają mieć znaczenie. Nikt nawet nie zadzwoni. Duża działka jest zarówno atutem jak i wadą. O ogród trzeba dbać, a w dzisiejszych czasach mało kto ma na to czas. A ziemia sama w sobie ma swoją cenę – ja to rozumiem i klienci też, dlatego twój dom z dużym ogrodem zakupi tylko osoba, która tego ogrodu potrzebuje, a tych klientów nie jest za wiele. To niestety nie jest dla Ciebie plus, tylko dla klienta. Przekonałam się, że im bardziej działka zbliżona jest do 10 arów tym lepiej się sprzedaje.

Znalazłeś dom podobny do twojego na mniejszej działce, ale w lepszej okolicy. Kto będzie miał więcej klientów? Wiem, powiesz „więcej, mniej, bzdura bo wystarczy jeden, ale konkretny”. Tylko on nie będzie konkretny dla Ciebie tylko dla siebie. Klient będzie doskonale wiedział, że cena jest przestrzelona i że jest jedynym poważnie zainteresowanym. Dobrze się skończy, gdy osiągniesz swoją cenę rynkową 500 000 zł. Gorzej jeśli potrzebujesz pilnie sprzedać tą nieruchomość, a kupujący to wyczuje, wtedy z pewnością stracisz.

Więc czy aby na pewno dobrze jest zaczynać od 700 000 zł jeśli możesz mieć więcej klientów gdy nie przesadzisz z ceną?

Teraz odwróćmy sytuację. Mieszkasz w dobrej dzielnicy, twój ogród liczy 10 arów, a w internecie znalazłeś dom w podobnym standardzie wykończeń ale w znacznie gorszej lokalizacji. Trzymaj cenę i tak twoja oferta jest wyżej niż tamta, a co za tym idzie ma większe szanse na zyskowną sprzedaż.

Podsumowując:
Metraż, im więcej chodzi się po schodach tym gorzej.
Standard wykończenia im nowszy tym lepiej.
Lokalizacja – nie sugeruj się, na tapetę weź tylko swoją miejscowość lub podobne miejscowości blisko twojej. Tylko tu porównuj. Duża działka stanowi taki sam plus jak i minus.
Zapomniałam o roku budowy. Im młodszy tym lepiej. Budowany przez developera? Jeśli nie – to dobrze. Jeśli tak, to budował z myślą o sobie…